Wednesday, March 16, 2011

Diktsamling på nätet

Jag har skrivit en del dikter på svenska några av dem finns på min blogg http://evelintamm.wordpress.com.

Jag började att dikta på svenska kanska snart efter jag kom till Sverige. Jag tror att svenska språket är ett väldigt poetiskt språk. Man talar lika som man sjunger... rösten går upp och ner upp och ner som i en melodi.

Mina dikter handlar om naturen och om mänskligheten. Jag älskar att komma tillbaka till det enklaste och på sätt och vis djupaste vad finns och sätta ord på det. Därför är mina dikter väldigt enkla och innebär inte så många ord och meningar...

Allting talar tror jag, men man måste lära sig att lyssna... jag försöker att ta mellanrummet fram, så att tystnaden kan tala med människan, med mig och med dig... det är intressant att komma till olika ord och börja väga, hitta meningar, hitta allting vad finns bakom det i historien... 

Välkommen!

No comments:

Post a Comment